Slevy na oříšky, másla a lyofilizované ovoce celý měsíc -->NAKUPOVAT!

Blíží se podzim, podpořte svoji imunitu

Poslední prázdninový den je již za námi a září se nám představilo v plné parádě sychravým a deštivým počasím. I když se má ještě na pár dnů oteplit, první podzimní dny jsou již brzy tady. A proto je důležité, pokud jste ještě nezačali, podpořit svůj imunitní systém. Jak nastartovat imunitu a čemu se vyvarovat, jsme pro vás shrnuli v následujícím článku.

 

Pro dostatečnou odolnost organismu je důležité nejen dodávání vitamínů a živin, ale také jak se o sebe staráme. Váš imunitní systém negativně ovlivňují tyto faktory:

  1. Nedostatek spánku, únava
  2. Stres
  3. Alkohol a kouření
  4. Špatné stravování
  5. Nedostatek vitamínů a minerálů
  6. Nedostatečný příjem tekutin

fast-food-on-a-sofa-table-PRV8NA3 (1)

6 tipů, jak posílit organizmus

 

1. Zdravá strava – upravte svůj jídelníček, vynechejte tzv. „zánětlivé“ potraviny, jako jsou například sladkosti, přemíra pečiva, slazené limonády, fast food a zařaďte více zeleniny a ovoce. Například brokolice obsahuje dvojnásobné množství vitamínu C než pomeranč nebo citron. Snažte se jíst pestře, nevynechávejte ani zdraví prospěšné tuky – ořechy a semínka, lososa, avokádo nebo kvalitní oleje. Zařaďte i potraviny, které nastartují vaši odolnost. Jsou to například vývary, česnek, zázvor, špenát nebo již zmíněná brokolice. Snažte se vyvarovat i drastickým dietám, díky nimž přichází tělo o spoustu živin.

unhealthy-vs-healthy-food-SAL2WT8

2. Odpočinek a spánek – s podzimní plískanicemi přichází i zvýšená únava. Nepřebíjejte svůj nedostatek odpočinku kofeinem, ale zkuste raději jít večer dříve spát. O důležitosti spánku jsme psali již v článku tipy pro lepší spánek. Co jej ovlivňuje a jak ho zlepšit, kde je vše shrnuto včetně spánkové hygieny.

3. Snažte se omezit alkohol a kouření – alkohol a kouření nepříznivě ovlivňují celý organizmus a to včetně imunity. Snažte se tedy alespoň snížit počet cigaret a alkohol požívat jen příležitostně.

4. Cvičení – nejenom že vás bude pravidelné cvičení udržovat v kondici, ale pomůže vám i uvolnit se od stresu a lépe spát. Zařaďte tedy cvičení, pokud to tak dosud není, do svého režimu. Změnu pocítíte s přívalem endorfinů okamžitě a pokud vytrváte, věřte, že se bez pravidelného pohybu již brzy neobejdete. 

5. Saunování a otužování – saunování přináší řadu benefitů pro zdraví. Posílí váš organizmus, uvolní vás od stresu, podpoří vaši regeneraci, prokrví kůži a pomůže vám zbavit se toxinů. O otužování a jeho účincích najdete veškeré informace v našem článku studenou sprchou ku zdraví.

6. Doplňte vitamíny a minerály – i když upravíte vaše stravování, nemusí vám množství vitamínů z potravy stačit. Například lidé s chronickým onemocněním, kuřáci nebo senioři potřebují vitamínu C až dvojnásobné množství, než zdravý jedinec. Proto je vhodné doplnit spektrum vitamínů a minerálů i pomocí potravinových doplňků. Nejjednodušší je užívat multivitaminy, díky kterým doplníte zásoby v jedné kapsli. Také se zaměřte na hořčík. A rozhodně nezapomínejte na vitamín C, protože ten se významně podílí nejen na imunitě ale i na celkovém chodu našeho těla. A nesmíme zapomenout na Omega 3, pokud máte i nedostatečný příjem ryb.

 

vitamin-capsules-vitamin-c-pills-NXL8RFX_1

U nás seženete nejenom fitness produkty, ale i výběr vitamínových i minerálních doplňků. Najdete u nás hořčík, vitamín C, Macu, kombinace minerálů a vitamínů v jedné kapsli... A ke každé objednávce nad 300,- vám balení vitamínu C dáme jako dárek zdarma.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení