Dáváme dárky ke každé objednávce nad 300 Kč. Vybírejte ZDE!

Nejúčinnější suplementy. Víte, které se vyplatí mít doma?

Lidé, kteří začínají cvičit a zajímat se o zdravou stravu, začínají paradoxně jako první řešit doplňky stravy a vhodnou suplementaci. Není na tom nic špatného, podpora cesty za naším cílem je důležitá, ale nikdy by výživové doplňky neměly být na vrcholu pomyslné pyramidy.

Jestliže se rozhodnete změnit svůj životní styl, začít jíst zdravěji a udělat něco pro svoje tělo – máte za nás jednoznačně velký palec nahoru!

Kromě tedy vyváženého a pestrého jídelníčku, je dobré vědět, které suplementy – taková třešnička na dortu celého zdravého životního stylu – se opravdu vyplatí pořídit. Které podpoří vaši snahu, maličko zjednoduší vaší cestu, a do kterých se opravdu vyplatí investovat.

Trh se suplementy v poslední době zaznamenal obrovský nárůst a výrobci se jen předání s produkty s nejlepším složením.

tablety a ovoce



TOP 5 suplementů

  1. Multivitamín. Kvalitní multivitamín by měl obsazovat první místa v žebříčku doplňků stravy, ať už jste aktivní cvičenec, či nikoliv. Je skvělým podpůrcem zdraví, činnosti mozku a sportovního výkonu. I když se třeba domníváte, že je váš jídelníček tip ťop na 99%, dnešní potraviny nedokáží naplnit potřebné hladiny minerálů a vitamínů, a tak není rozhodně na škodu zařadit multivitamín do své suplementační rutiny.

Na co si dát pozor během jeho koupi? Multivitamín většinou užíváme společně s jídlem, nejlépe se snídaní, ve které by měly být zastoupeny bílkoviny, potažmo aminokyseliny, je tedy potřeba si dát pozor na zinek. Ten totiž narušuje vstřebávání aminokyselin z jídla. Dále by neměl obsahovat hořčík. Hořčík může interferovat s absorpcí vápníku, a to je důvod, proč bychom ho v multivitamínu neměli najít, a suplementovat ho raději samostatně. V neposlední řadě je důležité zmínit fosfor, kdy jeho doporučený příjem zvládáme čerpat z běžné stravy, a jeho nadbytek může bránit přeměně vitamínu D na aktivní formu 1,25-dihydroxyvitaminu D v ledvinách.

Naopak, v kvalitním suplementu by se měl vyskytovat chrom, vitamín A, K, měď či vitamíny skupiny B.

TIP: Vyzkoušejte náš MineralVit

 

  1. Omega-3 mastné kyseliny. Jedná se o typ tuku, který je velice prospěšný pro zdraví našeho kardiovaskulárního systému a zdraví obecně. Má pozitivní vliv na hladinu cholesterolu a stav naší imunity. Omega-3 nalezneme ve zdrojích, jako jsou například tučné ryby. Sami víte, že s kvalitou takových výrobků je to v našich končinách na štíru, a tak není od věci suplementovat rybí olej. Jestli se vám během čtení rybího oleje zkřivil úsměv, a vy s neradostí vzpomínáte na dětství, kdy vám rodiče násilím nutili onu lžičku s olejem, nemusíte se bát. Naštěstí je dnes k dostání i formou tablet. 

    losos
  1. Vitamín D. Všichni si tento vitamín spojujeme se sluníčkem. A je tomu rozhodně tak. Věděli jste, že až 50% populace trpí jeho nedostatkem? Vitamín D je syntetizován kůží, a když se nám nedostává především v zimním období potřebný přísun vitamínu D, je vhodné jej suplementovat.

  2. Glutamin. Glutamin je aminokyselina, která podporuje regenerační procesy a má i pozitivní vliv na náš imunitní systém. Slouží k lepší regeneraci po silovém výkonu a snižuje svalové bolesti po cvičení. Urychluje odstranění nadbytku amoniaku, který se může v našem těle hromadit během intenzivního cvičení, reguluje rovnováhu kyselin v těle a má antikatabolické účinky.

TIP: Chraňte svoji svalovou hmotu díky inovativní verzi GLUTAMINE CORE

  1. Kreatin. Na kreatin existuje opravdu celá řada článků a názorů. Ohledně kreatinu se fitness svět rozděluje na dva tábory. Ti, kteří ho chválí do nebes a nedají na něj dopustit, a druhá skupina, která je sveřepě proti němu.

Tak či onak se kreatinu musí nechat, že je důležitý pro tvorbu ATP – látky, která je rychlým zdrojem energie. Kreatin zvyšuje dostupnost kreatinu ve svalech a pomáhá tak udržet energii během tréninku.

Dle studií zvyšuje kvalitu tréninku, podporuje následnou regeneraci a zlepšuje celkovou výkonnost až o 15%. Jeho doporučené dávkování se pohybuje od 3-5 gramů denně.

 

TIP: Vyzkoušejte CREATINE MONOHYDRATE za skvělou cenu!

 sypání

Co si z toho vzít závěrem?

Suplementační doplňky by měly být až na jedny z posledních míst, které byste měli začít řešit, jestliže se rozhodnete udělat maximum pro své zdraví.

Na trhu se dnes setkáme s celou řadou výrobků, ale ne všechny jsou opravdu kvalitní. Je důležité si dát tedy pozor, pro který doplněk se rozhodneme, a zda ho v naší fitness rutině opravdu využijeme a bude pro nás vhodný.

Nespoléhejte se tedy pouze na doplňky stravy, ale váš nový zdravý životní styl berte jako souhrnný balíček dostatečného spánku, kvalitní a pestré stravy, redukci stresu a úsměvu na tváři.

 

 









Autor článku: Michaela Polcarová 

Vytvořil Shoptet | Šablona Rubin | Design Tomáš Hlad.