Slevy na oříšky, másla a lyofilizované ovoce celý měsíc -->NAKUPOVAT!

OMEGA 3 A JEJICH PŘÍNOS PRO NAŠE ZDRAVÍ

Zájem o Omega-3 polynenasycené mastné kyseliny v posledních letech vzrostl, protože se do povědomí dostalo velké množství informací o tom, jak svědčí našemu zdraví a také jak jsou pro správnou funkci našeho organismu podstatnou součástí. V posledních několika desetiletích bylo provedeno mnoho studií o nesčetných zdravotních přínosech Omega-3 mastných kyselin. V tomto článku jsme sepsali jeho zdroje z potravin, benefity užívání a další základní informace, které byste měli znát. Článek je doplněn i o výsledek testu, díky kterému si může každý ověřit svoji hladinu Omega 3 v těle.

 

Základní informace

Mezi Omega 3 (ω-3) patří kyselina α-linolenová (ALA), kyselina stearidonová (SDA), kyselina eikosapentaenová (EPA), kyselina dokosapentaenová (DPA) a kyselina dokosahexaenová (DHA). Doplňky stravy obsahující tyto mastné kyseliny, nebo některé z těchto mastných kyselin pocházejí především z některých rostlinných zdrojů nebo jsou v rostlinách modifikovány, stejně jako z mořských zdrojů nebo řas. Nejdůležitější pro naše zdraví jsou EPA a DHA, které se vyskytují v lipidech tučných ryb, v játrech bílých libových ryb a v tuku mořských savců. Na trh byl uveden i olej z krillu, který se získává z korýšů z řádu krunýřovec. Přestože hlavním zdrojem ω-3 jsou mořské organismy, obsahují je i některá semena rostlin. Například lněná semínka, konopná a chia.

Několik výzkumů prokázalo, že ω-3 hrají významnou roli v mechanismech ovlivňujících naše zdraví. Kromě toho byl zkoumán příznivý účinek ω-3 u pacientů s nesčetnými zdravotními problémy a onemocněními, jako jsou kardiovaskulární onemocnění (mimo jiné fibrilace síní, ateroskleróza, trombóza, zánět a další), diabetes, rakovina, deprese a jiná duševní onemocnění, pokles kognitivních funkcí související s věkem, parodontální onemocnění a revmatoidní artritida. Neslouží tedy jen jako prevence ale i jako pomocník k léčbě, či snížení dopadu již rozběhnutých nemocí. Důkladně byla i prozkoumána důležitá role ω-3 olejů, hlavně DHA olejů, ve stravě těhotných a kojících žen a u vyvíjejícího se plodu a kojenců pro funkci mozku a očí. 

 

Zdravotní účinky Omega 3

  • Prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • Protizánětlivý
  • Pro správnou funkci mozku
  • Podpora imunity
  • Pomáhá chránit před oxidativním stresem, depresí a vznikem duševním onemocněním
  • Podporuje zrak, zdraví kostí a zubů
  • Pomáhá snižovat cholesterol
  • Podpora funkce svalů
  • Správný vývoj mozku u dětí
  • Prevence rakoviny
  • Prevence diabetu
  • Prevence Alzheimerovy choroby a demence

 

Zdroje Omega 3 

Do svého jídelníčku byste měli zařadit 3-4x týdně ryby jako například makrelu, lososa, tuňáka, sardinky, dále mořské plody, vejce ideálně z domácího chovu, z rostlinných zdrojů jsou to vlašské ořechy, lněná, konopná a chia semínka a oleje z nich.

Světová zdravotnická organizace (WHO) doporučuje pro zdravé jedince přijímat denně minimálně 250–500 mg EPA a DHA a k tomu tyto složky získávat ještě ze stravy. Denní příjem EPA by měl být vyšší než DHA. Užívat můžete i z rostlinných zdrojů, ale dávejte pozor na množství již zmíněných jednotlivých kyselin, protože rostlinné zdroje nemají dostatečné množství EPA.

Do doplňků stravy se získávají se především z jater libových bílých ryb (treska a platýz), z těla tučných ryb (makrela a losos), a z tuku mořských savců (tuleni a velryby). 

Depositphotos_54579569_xl-2015

Až 95% lidí, žijících v Evropě, nemá dostatečnou hladinu Omega 3 a správný poměr Omega 3 a Omega 6. Poměr by měl být 3:1, ale bohužel strava bohatá na Omega 6 a nízký příjem Omega 3, je znát.

Pokud začnete brát doplněk stravy bohatý na EPA a DHA, ke zvýšení Omega 3 v těle a snížení Omega 6 dojde nejdříve za 120 dnů. Toto je minimální potřebná doba na to, aby se červené krvinky obnovily a tím se i následně dalo zjistit aktuální množství a poměr ω-3 a ω-6 v krvi. Mezitím co ω-3 jsou protizánětlivé, ω-6 jsou naopak prozánětlivé, a pokud je jich v těle nadbytek, přispívají ke chronickým zánětům. Zdroje Omega 6 jsou například oleje (slunečnicový, palmový, sójový, kokosový), na nich připravované potraviny (hranolky, brambůrky) a také sladkosti.

Pokud užíváte léky na ředění krve, poraďte se ohledně užívání se svým ošetřujícím lékařem. Doplněním Omega 3 do těla dochází k lepšímu proudění krve.

 

Níže se s Vámi podělím o svůj test, který jsem si před měsícem provedla. Stravuji se zdravě, nepiju alkohol a kávu, nejím smažená jídla. Přesto je můj poměr ω-3 a ω-6 hodně špatný a množství ω-3 v těle minimální. Doplněk stravy užívám pouze krátce. Nyní tedy navýším denní přísun ω-3 a do stravy denně zařadím některou ze zmíněným potravin. Za 3 měsíce provedu opět test a uvidíme, jak se hladina a celkové zdraví zlepšilo.

omega pomer 6 ku 3

omega pomer 6 ku 3rg

Omega 3 doplněné o vitamín E, který má svoji důležitou funkci a to takovou, že pomáhá, aby olej nezoxidoval. Vitamín E sám o sobě je skvělý antioxidant, napomáhající k hubnutí, ochraně buněk před oxidativním stresem, k vývoji zdravého plodu, napomáhá snižovat LDL (tzv. "zlý" cholesterol) a mnoho dalšího. Naše Omega 3 s vitamínem E koupíte zde

203162567_329748588680788_4573956464180421130_n

Zdroj informací:

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16841861/

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29350557/

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16500874/

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení